Pass Polska już od 10 lat współpracuje z koncernem Audi. Naszym klientem jest zakład Audi z węgierskiego miasta Győr, gdzie w latach dziewięćdziesiątych XX wieku ulokował się Audi Hungaria. Dziś na Węgrzech znajduje się „drugi dom Audi”, a produkcja na rzecz niemieckiego koncernu jest jednym z kół zamachowych węgierskiej gospodarki. W Győr działa m.in. potężna fabryka produkująca silniki dla różnych marek koncernu Volkswagen Group – największa w Europie i druga na świecie. Wytwarzane są także różne modele Audi, m.in. ze sportowej serii TT, Audi RS3, Audi3 Cabriolet, a wkrótce również Q3. W 2013 r. Audi zakończyło rozbudowę fabryki w Győr, o wartości 900 mln zł.
Pass Polska produkuje dla Audi układy podciśnieniowe, paliwowe i chłodnicze. W minionym tygodniu, podczas audytu w Sanoku, zostały zatwierdzone do produkcji trzy kolejne wyroby. Audytorzy przyznali nam 98,5 – na 100 możliwych – punktów!
– Produkcja dla Audi ruszyła w Sanoku w 2007 roku. Obecnie portfel zamówień obejmuje kilkaset różnego typu wyrobów montażowych, co przekłada się na setki tysięcy sztuk rocznie – mówi Jaromir Wilusz, prezes Pass Polska.
Współpraca z Audi Hungary układa się bardzo dobrze. Przedstawiciele Pass Polska nieraz odwiedzali zakład w Győr, odległym od Sanoka o 600 km, i gościli przedstawicieli koncernu u nas. – Jak się okazało, nasi audytorzy, znają historyczne przysłowie „Polak Węgier dwa bratanki…” – podsumowuje z uśmiechem Sylwester Kowalczyk, kierownik Działu Nowych Uruchomień, grupa Volkswagen, Audi, BMW & Daimler.
I jeszcze ciekawostka. Pod koniec 2016 r. partnerzy z Audi Hungaria uczcili wyjazd milionowego samochodu: czerwonego Audi TT RS Coupe. Na Węgrzech powstało do tej pory 30 milionów silników i 1 mln samochodów. Obecnie Audi Hungary zatrudnia 11,4 tys. pracowników.