Globalny przemysł motoryzacyjny wymaga produktów światowej jakości, ciągłego doskonalenia procesu wytwarzania oraz podnoszenia konkurencyjności. Najwyższe standardy jakości są od lat wizytówką Pass Polska. W każdym obszarze działamy według określonych norm i procedur. Produkując podzespoły dla branży motoryzacyjnej, nie koncentrujemy się tylko na wymaganiach z zakresu jakości, ale również ochrony środowiska, w tym bezpiecznej organizacji stanowisk pracy.
System zarządzania jakością i środowiskiem to bezdyskusyjny standard w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Pass Polska, aby utrzymać wysoką klasę produkowanych podzespołów, wdrożył m. in. standard systemu zarządzania jakością IATF 16949:2016, który jest stosowany w zarządzaniu jakością w globalnym przemyśle motoryzacyjnym.
Z kolei, dzięki Systemowi Zarządzania Środowiskowego PN-EN ISO 14001:2015, przeanalizowaliśmy – i ciągle analizujemy – oddziaływanie firmy na środowisko, budując na tej podstawie cele, zadania i programy. Dążymy, by nasza firma była jak najbardziej przyjazna środowisku.
System Zarządzania Środowiskowego w Pass Polska obejmuje następujący zakres: produkcja węży gumowych i poliamidowych oraz obróbka rurek metalowych prostych i przestrzennie giętych, wykonywanie zespołów montażowych dla przemysłu motoryzacyjnego i urządzeń gospodarstwa domowego.
Polityka Jakości
Nasza Polityka Jakości, Środowiskowa, Bezpieczeństwa i Higieny Pracy jest zgodna z misją firmy, strategią rozwojową i przyjętymi wartościami.
Nasze najważniejsze cele to:
– najwyższa jakość wyrobów, zgodnie z obowiązującą w motoryzacji zasadą „zero błędów”,
– spełnienie wymagań i oczekiwań klientów,
– rozwój firmy poprzez wdrażanie nowych technologii, sprawne zarządzanie, inwestowanie w kompetencje pracowników,
– stałe podnoszenie konkurencyjności,
– stosowanie przyjaznych dla środowiska rozwiązań.
Wymienione cele realizujemy poprzez:
– budowanie kompetentnego, świadomego i zaangażowanego zespołu pracowniczego,
– ścisłą współpracę z klientami,
– włączenie w łańcuch współpracy w zakresie poprawy jakości naszych dostawców,
– doskonalenie systemu zarządzania – wykorzystanie międzynarodowych standardów i dobrych praktyk w zakresie zarządzania jakością, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy,
– wdrażanie procedur zapewniających produkcję wyrobów zgodnych z oczekiwaniami klienta i zatwierdzonym projektem,
– rozwój technologiczny; poszukiwanie nowoczesnych, niezawodnych, efektywnych i ekonomicznych rozwiązań,
– usprawnianie procesu produkcji i kontroli, aby gotowy wyrób spełniał zasadę „zero błędów”,
– obniżanie kosztów jednostkowych, przy zachowaniu wymagań jakościowych.
Polityka Środowiskowa
Działając w branży motoryzacyjnej i dążąc do zaspokojenia potrzeb naszych klientów, dbamy, aby funkcjonowanie naszej firmy przebiegało w harmonii z otoczeniem i środowiskiem naturalnym.
Cel ten osiągamy przez przestrzeganie przepisów prawnych i wymogów odnoszących się do aspektów środowiskowych oraz podejmowane działania:
– zapobieganie i minimalizację emisji zanieczyszczeń,
– monitorowanie wpływu firmy na środowisko,
– podnoszenie świadomości, odpowiedzialności i zaangażowania wszystkich pracowników w zakresie ochrony środowiska,
– zapobieganie sytuacjom awaryjnym i podejmowanie natychmiastowych działań w razie ich wystąpienia,
– racjonalne gospodarowanie wodą, energią i surowcami,
– gospodarkę odpadami.
W trosce o środowisko naturalne zobowiązujemy się do:
– systematycznego ulepszania i unowocześniania procesów technologicznych w celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń, zużycia mediów technologicznych i surowców,
– dostarczania wyrobów przyjaznych środowisku,
– zmniejszania, poniżej określonych prawem norm i limitów, skutków wpływu firmy na środowisko,
– ciągłe doskonalenia Systemu Zarządzania Środowiskowego.
Polityka Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
Polityka Bezpieczeństwa i Higieny jest elementem wspomagającym realizację strategii firmy i ma na celu zapewnienie stałej poprawy warunków i bezpieczeństwa pracy.
Pass Polska Sp. z o.o. deklaruje:
– zapobieganie wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym poprzez prowadzenie badań środowiska pracy oraz oceny ryzyka zawodowego, a także poprzez analizowane zdarzeń potencjalnie wypadkowych,
– stałą poprawę bezpieczeństwa pracy poprzez stosowanie w używanych maszynach skutecznego sprzętu zabezpieczającego oraz poprzez udostępnienie do dyspozycji pracowników środków ochrony osobistej,
– spełnianie odpowiednich wymagań prawnych,
– ciągłe doskonalenie systemu zarządzania BHP poprzez zdobywania wiedzy i wprowadzania dobrych praktyk,
– stałą poprawę świadomości pracowników na temat bezpieczeństwa,
– dołożenie wszelkich starań w celu zapobiegania wszelkim sytuacjom awaryjnym mogących mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo pracowników i innych ludzi związanych z działalnością naszej firmy.
Prezes PASS POLSKA Sp. z o.o. zaświadcza, że Polityka Bezpieczeństwa i Higieny Pracy zgodna z PN-N 18001: 2004 oraz OHSAS 18001: 2007 jest zrozumiała, wdrożona i utrzymywana na wszystkich szczeblach organizacji poprzez zapewnienie odpowiednich środków i zasobów.